Інформаційне повідомлення щодо організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану
Підтримка осіб з особливими освітніми потребами як однієї з найбільш вразливих категорій, забезпечення продовження їх навчання за місцем проживання, або тимчасового перебування є одним з найважливіших завдань в умовах сьогодення.
Станом на 30 березня 2022 року в Київській області, у громадах, де не проходять активні бойові дії, у дистанційному режимі працюють 38 інклюзивно-ресурсних центрів, у звичайному режимі працює один інклюзивно-ресурсний центр.
Забезпечується продовження навчання осіб з особливими освітніми потребами, у тому числі й за місцем їх тимчасового перебування. Батьки осіб з особливими освітніми потребами та педагогічні працівники закладів освіти, які здійснюють інклюзивне навчання, можуть звернутися до територіально наближеного інклюзивно-ресурсного центру та отримати професійну підтримку щодо навчання, розвитку та адаптації дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану.
Створюються умови для збереження кадрового потенціалу педагогічних працівників, які забезпечували навчання дітей з ООП, та інклюзивно-ресурсних центрів. Консультанти тих інклюзивно-ресурсних центрів, що функціонують, тісно співпрацюють з педагогічними працівниками закладів освіти усіх типів і форм власності у частині організації якісного освітнього процесу для дітей з ООП; надають кваліфіковану консультативно-психологічну підтримку та допомогу дітям з особливими потребами і їхнім родинам, а також проводять додаткові психолого-педагогічні послуги в дистанційній або (за згодою батьків) у очно-дистанційній формі.
Міністерством освіти і науки України надано рекомендації про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану: https://kristti.com.ua/lyst-mon-ukrayiny-1-3710-22-vid-28-03-2022-roku-pro-robotu-inklyuzyvno-resursnyh-tsentriv-ta-organizatsiyu-osvitnogo-protsesu-dlya-osib-z-osoblyvymy-osvitnimy-potrebamy-u-period-voyennogo-stanu/
Оновлено систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія». Там батьки можуть онлайн подати заяву для проведення комплексної оцінки розвитку дитини, знайти контакти ІРЦ на мапі, відповіді на поширені запитання, а згодом завантажити висновок про комплексну оцінку. Портал доступний за цим посиланням: https://ircenter.gov.ua/; застосунок – для iOS: http://surl.li/bqnsh і для Android: http://surl.li/bqnsm.
На допомогу батькам та вчителям функціонує сторінка центру підтримки інклюзивної освіти Київської області у мережі Facebook: https://www.facebook.com/RCPIO.KO, де можна знайти практичні матеріали щодо навчання, розвитку і підтримки дітей з ООП.
У КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” працює центр підтримки інклюзивної освіти. Працівники центру здійснюють всебічну підтримку педагогів області, які організовують освітній процес для осіб з ООП.
Контакти методистів центру:
Галина Слободяник: galinka.s.1975@gmail.com
Олена Дерій: le0907na@gmail.com
Світлана Загурська: zagurskasm@ukr.net