Положення про здійснення комплексного аналізу стану організації освітнього процесу в закладах освіти
Додаток
до наказу відділу освіти
від 26.05.2025 № 83/01-08
ПОЛОЖЕННЯ
про здійснення комплексного аналізу стану організації освітнього процесу в закладах освіти Таращанської міської ради
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає мету, завдання, об’єкти, предмет і порядок здійснення комплексного аналізу стану організації освітнього процесу в закладах освіти, що перебувають у сфері управління відділу освіти Таращанської міської ради.
1.2. Комплексний аналіз є інструментом діяльності відділу освіти Таращанської міської ради для забезпечення реалізації державної політики у сфері освіти на території громади, створення умов для надання якісної освіти, підтримки ефективного управління та розвитку освітніх установ.
1.3. Аналіз може бути підставою для прийняття управлінських рішень в межах повноважень відділу освіти Таращанської міської ради або засновника.
2. Нормативно-правові підстави
2.1. Аналіз здійснюється відповідно до:
- Конституції України;
- Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту»;
- Статутів закладів освіти;
- Рішень Таращанської міської ради та виконавчого комітету Таращанської міської ради
- інших нормативно-правових актів у сфері освіти.
2.2. Відділ освіти діє як уповноважений орган управління освітою та реалізує повноваження, передбачені ст. 66 Закону України «Про освіту», зокрема у частині аналізу діяльності закладів, координації їх роботи, забезпечення якості освіти, участі в реалізації кадрової політики засновника.
3. Мета та завдання аналізу
3.1. Метою аналізу є всебічне вивчення стану організації освітнього процесу в закладі освіти як основи для забезпечення права здобувачів освіти на якісну, доступну та безпечну освіту.
3.2. Завдання аналізу:
- з’ясування відповідності діяльності закладу вимогам чинного законодавства;
- виявлення сильних сторін і ризиків в організації освітнього процесу;
- аналіз ефективності використання ресурсів (кадрових, фінансових, інфраструктурних);
- вивчення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- оцінка освітніх досягнень учнів;
- вивчення освітнього середовища, інклюзії, безпеки, харчування, перевезення ;
- аналіз управлінських процесів як складової, що впливає на загальний стан закладу;
- надання рекомендацій керівнику та засновнику для подальшого розвитку закладу.
4. Об’єкти та предмет аналізу
4.1. Об’єктами аналізу є:
- заклади освіти, що перебувають у сфері управління відділу освіти Таращанської міської ради;
- освітній процес та дотичні до нього процеси, їх організація, результати та умови забезпечення.
4.2. Предметом аналізу є:
- структура та зміст освітнього процесу;
- відповідність освітньої програми Державним стандартам освіти;
- кадрове забезпечення, рівень кваліфікації педагогів;
- стан освітнього середовища, інклюзії та безпеки;
- організація харчування здобувачів освіти;
- організація перевезення здобувачів освіти;
- матеріально-технічна база закладу;
- ефективність управлінських рішень (у межах повноважень керівника);
- реалізація внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- рівень освітніх досягнень здобувачів освіти (включаючи зовнішні оцінювання);
- ступінь взаємодії з учасниками освітнього процесу та громадою.
5. Порядок проведення аналізу
5.1. Аналіз проводиться відділом освіти згідно з річним планом роботи або на підставі окремого рішення керівника.
5.2. Основні джерела інформації:
- звітні документи закладу;
- протоколи засідань педагогічної ради, накази керівника;
- аналітичні матеріали, в тому числі результати анкетування, моніторингів, самооцінювання;
- дані інформаційних систем (ІСУО, ЄДЕБО, НУШ-інструменти);
- результати зовнішнього оцінювання, внутрішнього моніторингу;
- співбесіди з керівником закладу, за потреби — педагогами, учнями, батьками;
- відвідування закладу, ознайомлення з документацією.
5.3. За результатами аналізу складається аналітична довідка, яка містить:
- опис освітньої діяльності;
- оцінку дотримання законодавчих норм;
- висновки про те, як управлінські процеси впливають на стан організації освітнього процесу;
- зауваження та рекомендації для покращення роботи закладу.
6. Використання результатів
6.1. Результати аналізу використовуються для:
- інформування керівника закладу та надання рекомендацій;
- ухвалення управлінських рішень органом управління освітою;
- підготовки аналітичної інформації для засновника;
- планування ресурсного забезпечення, підтримки або розвитку закладу;
- виявлення потреб у методичному супроводі або професійному розвитку працівників.
7. Прикінцеві положення
7.1. Положення набирає чинності з моменту затвердження наказом начальника відділу освіти.
7.2. Дані, отримані під час аналізу, використовуються виключно в межах повноважень відділу освіти з дотриманням чинного законодавства, зокрема законів про захист персональних даних.