A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Таращанської міської ради
Київська область, Білоцерківський район

Положення про здійснення комплексного аналізу стану організації освітнього процесу в закладах освіти

Фото без опису

Додаток

до наказу відділу освіти

від 26.05.2025 № 83/01-08

 

ПОЛОЖЕННЯ

про здійснення комплексного аналізу стану організації освітнього процесу в закладах освіти Таращанської міської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає мету, завдання, об’єкти, предмет і порядок здійснення комплексного аналізу стану організації освітнього процесу в закладах освіти, що перебувають у сфері управління відділу освіти Таращанської міської ради.

1.2. Комплексний аналіз є інструментом діяльності відділу освіти Таращанської міської ради для забезпечення реалізації державної політики у сфері освіти на території громади, створення умов для надання якісної освіти, підтримки ефективного управління та розвитку освітніх установ.

1.3. Аналіз може бути підставою для прийняття управлінських рішень в межах повноважень відділу освіти Таращанської міської ради або засновника.

2. Нормативно-правові підстави

2.1. Аналіз здійснюється відповідно до:

  • Конституції України;
  • Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту»;
  • Статутів закладів освіти;
  • Рішень Таращанської міської ради та виконавчого комітету Таращанської міської ради
  • інших нормативно-правових актів у сфері освіти.

2.2. Відділ освіти діє як уповноважений орган управління освітою та реалізує повноваження, передбачені ст. 66 Закону України «Про освіту», зокрема у частині аналізу діяльності закладів, координації їх роботи, забезпечення якості освіти, участі в реалізації кадрової політики засновника.

3. Мета та завдання аналізу

3.1. Метою аналізу є всебічне вивчення стану організації освітнього процесу в закладі освіти як основи для забезпечення права здобувачів освіти на якісну, доступну та безпечну освіту.

3.2. Завдання аналізу:

  • з’ясування відповідності діяльності закладу вимогам чинного законодавства;
  • виявлення сильних сторін і ризиків в організації освітнього процесу;
  • аналіз ефективності використання ресурсів (кадрових, фінансових, інфраструктурних);
  • вивчення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • оцінка освітніх досягнень учнів;
  • вивчення освітнього середовища, інклюзії, безпеки, харчування, перевезення ;
  • аналіз управлінських процесів як складової, що впливає на загальний стан закладу;
  • надання рекомендацій керівнику та засновнику для подальшого розвитку  закладу.

4. Об’єкти та предмет аналізу

4.1. Об’єктами аналізу є:

  • заклади освіти, що перебувають у сфері управління відділу освіти Таращанської міської ради;
  • освітній процес та дотичні до нього процеси, їх організація, результати та умови забезпечення.

4.2. Предметом аналізу є:

  • структура та зміст освітнього процесу;
  • відповідність освітньої програми Державним стандартам освіти;
  • кадрове забезпечення, рівень кваліфікації педагогів;
  • стан освітнього середовища, інклюзії та безпеки;
  • організація харчування здобувачів освіти;
  • організація перевезення здобувачів освіти;
  • матеріально-технічна база закладу;
  • ефективність управлінських рішень (у межах повноважень керівника);
  • реалізація внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • рівень освітніх досягнень здобувачів освіти (включаючи зовнішні оцінювання);
  • ступінь взаємодії з учасниками освітнього процесу та громадою.

5. Порядок проведення аналізу

5.1. Аналіз проводиться відділом освіти згідно з річним планом роботи або на підставі окремого рішення керівника.

5.2. Основні джерела інформації:

  • звітні документи закладу;
  • протоколи засідань педагогічної ради, накази керівника;
  • аналітичні матеріали, в тому числі результати анкетування, моніторингів, самооцінювання;
  • дані інформаційних систем (ІСУО, ЄДЕБО, НУШ-інструменти);
  • результати зовнішнього оцінювання, внутрішнього моніторингу;
  • співбесіди з керівником закладу, за потреби — педагогами, учнями, батьками;
  • відвідування закладу, ознайомлення з документацією.

5.3. За результатами аналізу складається аналітична довідка, яка містить:

  • опис освітньої діяльності;
  • оцінку дотримання законодавчих норм;
  • висновки про те, як управлінські процеси впливають на стан організації освітнього процесу;
  • зауваження та рекомендації для покращення роботи закладу.

6. Використання результатів

6.1. Результати аналізу використовуються для:

  • інформування керівника закладу та надання рекомендацій;
  • ухвалення управлінських рішень органом управління освітою;
  • підготовки аналітичної інформації для засновника;
  • планування ресурсного забезпечення, підтримки або розвитку закладу;
  • виявлення потреб у методичному супроводі або професійному розвитку працівників.

7. Прикінцеві положення

7.1. Положення набирає чинності з моменту затвердження наказом начальника відділу освіти.

7.2. Дані, отримані під час аналізу, використовуються виключно в межах повноважень відділу освіти з дотриманням чинного законодавства, зокрема законів про захист персональних даних.

 

 

 

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень