18:28 27.06.2021
Громадське обговорення
Звіт за результатами громадського обговорення заходів, що проводилися у 2023-2024 роках відповідно до Плану оптимізації мережі закладів освіти Таращанської міської територіальної громади на 2023-2027 роки
-
У травні та червні 2023 року, січні та травні 2024 року відбулися консультації та обговорення з експертами різних аспектів оптимізації освітньої мережі громади з метою покращення якості освіти, забезпечення доступності та соціальної справедливості для всіх учасників освітнього процесу. Враховувалася демографічна ситуація у населених пунктах, де запланована реорганізація/ліквідація закладів освіти.
-
Протягом року відбувалися зустрічі з батьками учнів тих закладів, де відбулася ліквідація. На цих заходах проводилося роз’яснення причин, мети та завдань оптимізації. Батьки озвучували проблемні питання, що стосувалися адаптації дітей в інших закладах освіти, довезення, організація харчування, створення безпечних умов для навчання (наявність та якість укриття). Представники відділу освіти пропонували шляхи вирішення цих питань. Проводилися анкетування серед учасників освітнього процесу для вибору оптимальних варіантів.
-
З педагогічними колективами закладів, що підлягали ліквідації, проводилися колективні та індивідуальні консультування щодо подальших кроків. Враховуючи зміну мережі закладів освіти та перерозподіл педагогічного навантаження, педагогам, що будуть вивільнені у зв’язку з ліквідацією закладів, були запропоновані варіанти працевлаштування. Решта персоналу будуть вивільнені з дотриманням вимог чинного законодавства.
-
Заклади освіти, які прийматимуть учнів ліквідованих закладів, проводили Дні відкритих дверей, екскурсії та пробні дні спільного навчання для батьків та дітей. Мета таких заходів – сприяти комфортній адаптації учнів у нових закладах, ознайомлення батьків з умовами перебування дітей.
-
Були проведені анкетування серед усіх учасників освітнього процесу з метою збору та аналізу інформації щодо впливу запланованих змін на учнів, батьків, педагогічний і технічних персонал закладів та громаду в цілому.
-
У грудні 2023 року, квітні та травні 2024 року депутатам Таращанської міської ради надавався звіт про хід виконання Плану оптимізації закладів освіти Таращанської міської територіальної громади на 2023-2027 роки.
-
На 64 сесії Таращанської міської ради 8, яка відбулася 23.05.2024 року, були прийняті остаточні рішення:
-
«Про припинення Крутогорбівської філії Ківшоватського опорного ліцею Таращанської міської ради Київської області»;
-
«Про припинення Степківської філії Ківшоватського опорного ліцею Таращанської міської ради Київської області»;
-
«Про припинення діяльності шляхом ліквідації Плосківської початкової школи – закладу дошкільної освіти Таращанської міської ради Київської області»;
-
«Про припинення діяльності шляхом ліквідації Косяківської гімназії Таращанської міської ради Київської області»;
-
«Про припинення діяльності шляхом ліквідації Дубівської гімназії Таращанської міської ради Київської області»;
-
«Про припинення діяльності шляхом ліквідації Чернинського закладу дошкільної освіти «Калинка» Таращанської міської ради Київської області».
Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення проєктів рішень Таращанської міської ради відповідно до Плану оптимізації мережі закладів освіти Таращанської міської територіальної громади на 2023-2027 роки у новій редакції, затвердженого рішенням сесії Таращанської міської ради від 25.04.2024 №7353-63-VIII «Про хід виконання Плану оптимізації мережі закладів освіти Таращанської міської територіальної громади»
Організатор громадського обговорення
Відділ освіти Таращанської міської ради
Мета проведення громадського обговорення
-
врахування думки мешканців Таращанської міської територіальної громади щодо реорганізації/ліквідації закладів загальної середньої та дошкільної освіти громади;
-
залучення громадськості, різних зацікавлених сторін до процесу прийняття рішень на засадах прозорості та відкритості;
-
створення платформи для обміну ідеями, виявлення різних думок і врахування цінних пропозицій громадськості під час прийняття рішень.
Питання, винесені на обговорення у 2024-2025 роках:
-
про реорганізацію Володимирівського ліцею Таращанської міської ради Київської області шляхом перетворення у Володимирівську гімназію/початкову школу-заклад дошкільної освіти або ліквідацію;
-
про реорганізацію Лісовицького ліцею Таращанської міської ради Київської області шляхом перетворення у Лісовицьку гімназію/початкову школу-заклад дошкільної освіти або ліквідацію;
-
про реорганізацію Северинівського ліцею Таращанської міської ради Київської області шляхом перетворення у Северинівську гімназію/початкову школу-заклад дошкільної освіти або ліквідацію;
-
про реорганізацію Ріжківської гімназії Таращанської міської ради Київської області шляхом перетворення у Ріжківську початкову школу-заклад дошкільної освіти або ліквідацію;
-
про реорганізацію Калиновецького ліцею Таращанської міської ради Київської області у Калиновецьку гімназію Таращанської міської ради Київської області шляхом перетворення;
-
про реорганізацію Кирданівської гімназії Таращанської міської ради Київської області у зв’язку із введенням у структуру дошкільного відділення;
-
про припинення діяльності Кирданівського закладу дошкільної освіти «Сонечко» Таращанської міської ради Київської області;
-
про реорганізацію Салиської гімназії Таращанської міської ради Київської області у зв’язку із введенням у структуру дошкільного відділення;
-
про припинення діяльності Салиського закладу дошкільної освіти «Пролісок» Таращанської міської ради Київської області;
-
про припинення діяльності Крив’янського закладу дошкільної освіти «Зернятко» Таращанської міської ради Київської області.
Нормативне забезпечення
Ст. 143 Конституції України; ст. 11, ст. 25, ст. 66 Закону України «Про освіту»; ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»; ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постанова Кабінету Міністрів України від 05.03.2024 року №245 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України №6 від 14.01.2015 року та №1088 від 27.12.2017»
Суть проблеми
Мережа сільських і міських закладів освіти функціонує у різних соціально-економічних умовах. Основне, що негативно впливає на якість освіти – це неефективний розподіл ресурсів (фінансових, інтелектуальних, матеріальних) для організації освітнього процесу та мала наповнюваність класних колективів для реалізації методик НУШ.
Малокомплектність класів та груп у закладах дошкільної та загальної середньої освіти сільської місцевості, неможливість забезпечення вибору здобувачами освіти профільного навчання, вимушена організація індивідуальної форми навчання (педагогічний патронаж), утворення зведених класів (класів-комплектів), викладання декількох предметів одним вчителем, який не має відповідної фахової освіти, відсутність позашкільних активностей, висока економічна ємність утримання приміщень ЗЗСО/ЗДО з малою чисельністю учнів/вихованців, нерівномірний розподіл коштів на 1 дитину в різних населених пунктах – усі ці чинники роблять освітню мережу неефективною.
У той же час постановою КМУ передбачено скасування державного фінансування для закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів менше 45 осіб та 60 осіб з річним інтервалом у терміні впровадження такого рішення.
Процес оптимізації мережі закладів освіти має враховувати демографічну ситуацію, прогнозування контингенту здобувачів освіти, соціально-економічні умови громади і розглядатися в комплексі вибору різних типів закладів освіти і форм організації освітнього процесу.
Мета оптимізації мережі закладів освіти
Ефективне використання ресурсів.
Метою оптимізації мережі закладів освіти є забезпечення ефективного використання ресурсів, таких як фінансові активи, приміщення та персонал. Це означає раціональне планування та розподіл ресурсів між закладами освіти, забезпечення оптимального використання приміщень та персоналу, а також економне використання коштів для досягнення максимального покращення освіти.
Покращення якості освіти.
Оптимізація мережі шкіл спрямована на підвищення якості освіти шляхом впровадження кращих практик та методів навчання, створення сприятливих умов для навчання і розвитку учнів. Це може включати розробку інноваційних програм, навчальних планів, підвищення кваліфікації вчителів та забезпечення доступу до сучасних технологій навчання.
Забезпечення рівних можливостей.
Одна з важливих задач оптимізації мережі закладів освіти – забезпечити рівні можливості для всіх учнів, незалежно від їхнього місця проживання. Це означає забезпечення рівного доступу до якісної освіти, рівних умов навчання та підтримки для усіх закладів мережі. Метою є зменшення нерівності в якості освіти та забезпечення всім учням однакових можливостей для навчання та розвитку.
Координація та співпраця.
Оптимізація мережі закладів освіти сприяє покращенню координації та співпраці. Це означає, що метою оптимізації мережі шкіл є створення механізмів для обміну досвідом, спільного планування та розвитку, а також встановлення ефективної комунікації між усіма закладами освіти громади. Це допомагає забезпечити взаємну підтримку, використання найкращих практик та ресурсів, а також спільне розв’язання проблем, що виникають у мережі.
Впровадження інновацій
Оптимізація мережі закладів освіти сприяє впровадженню інноваційних педагогічних практик та новаторських підходів до навчання. Це включає використання сучасних технологій, інтерактивних методів навчання, проективних та інших інноваційних засобів для залучення учнів та підвищення їх мотивації до навчання та розвитку.
Ефективне управління
Метою оптимізації мережі закладів освіти є забезпечення ефективного управління всіма аспектами освітнього процесу. Це включає ефективне планування, координацію та моніторинг діяльності закладів освіти у мережі, а також розробку стратегій розвитку та вдосконалення освітньої системи в цілому.
Остаточна мета оптимізації полягає в забезпеченні якісної освіти, рівних можливостей для всіх здобувачів освіти, ефективного використання ресурсів та створенні навчального середовища, яке сприяє розвитку кожного. Це досягається шляхом спільної роботи всіх учасників мережі закладів освіти та постійного їх вдосконалення.
Формат, строк проведення громадського обговорення
Громадське обговорення проводиться з дня оприлюднення зазначеного інформаційного повідомлення і до 15 травня 2025 року.
Формат
№ п/п |
заходу |
Термін |
1 |
Круглі столи з експертами з метою обговорення різних аспектів оптимізації освітньої мережі, включаючи вплив на якість освіти, доступність, соціальну справедливість та інші питання, що цікавлять громаду. |
Травень/червень 2024 року Січень, травень 2025 року |
2 |
Зустрічі з батьками учнів шкіл, де передбачається закриття/пониження ступеня в зв’язку із оптимізацією освітньої мережі. На них будуть пояснюватися мета та завдання, розглядатися причини та наслідки оптимізації, обговорюватися та здійснюватися пошук рішень усіх проблемних питань щодо впливу процесу оптимізації на дітей та родини. |
Вересень/грудень 2024 року Квітень/травень 2025 року |
3 |
Створення робочих груп за участю представників шкільних адміністрацій, педагогічного колективу, батьківських комітетів та учнівського самоврядування з метою розробки рекомендацій для полегшення процесу оптимізації. |
Вересень 2024 року |
4 |
Консультації для педагогічного персоналу про план оптимізації з метою зменшення рівня стурбованості серед вчителів та персоналу, забезпечення їхньої підтримки та співпраці в реалізації змін, надання рекомендацій щодо подальших кроків. |
Вересень 2024/ Квітень, Травень 2025 року |
5 |
Діалогові сесії з учнями, з метою обговорення впливу оптимізації освітньої мережі на їхнє навчання, надання права вибору шкіл та освітніх програм. Це створить можливість для молоді висловити свої думки та вплинути на процес оптимізації з огляду на їхні потреби та очікування. |
Протягом терміну громадського обговорення |
6 |
Інформаційні кампанії та публікації задля забезпечення широкого розповсюдження інформації про план оптимізації та можливості участі членів громади в обговоренні, а також інформування про хід громадських обговорень, напрацьовані результати. |
Протягом терміну громадського обговорення |
7 |
Моніторинг і оцінка впливу оптимізації освітньої мережі на якість освіти, доступність та соціальну справедливість. (Анкетування чи опитування серед зацікавлених категорій населення: збір і аналіз статистичних даних, проведення досліджень та вивчення впливу змін на учнів, педагогічний персонал, батьків та громаду в цілому) |
Протягом терміну громадського обговорення |
8 |
Звіти депутатам та виконавчому комітету міської ради про хід реалізації плану оптимізації освітньої мережі, результати громадських обговорень. |
Грудень 2024 року Квітень/травень 2025 року |
9 |
Фінальний розгляд проєктів з можливими змінами та доповненнями та прийняття рішень стосовно оптимізації закладів освіти. |
Червень 2025 року |
Отримати консультацію, надати пропозиції та зауваження у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою: м. Тараща, вул. Шевченка, 16.
У електронній формі на електронну адресу: rvo_tar@ukr.net, в усній формі на контактний телефон: 4-28-41.
Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.
Пропозиції, розповсюджені через соціальні мережі, до уваги братися не будуть.
Місцезнаходження організатора громадського обговорення
м. Тараща, вул. Шевченка, 16.
Прізвище та ім’я відповідальної особи:
Начальник відділу освіти Лариса СКАБА
Строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення
Звіт за результатами обговорення буде оприлюднено на офіційному вебсайті Таращанської міської ради, відділу освіти Таращанської міської ради у строки, передбачені чинним законодавством.